Isnin, 13 April 2020

3 Jenis Saluran Pengedaran Content Yang Dalam Dunia Internet

Mengikut JeffBullas.com, ada 3 jenis saluran pengedaran content yang bagus dalam dunia internet.

Ia disebut sebagai Digital Marketing Trifecta.

1. Owned Media (Media yang kita dimiliki):

Owner yang memiliki sendiri platform ini seperti blog dan website. Biasanya ia menjadi tumpuan kerana penulisan blog dan dalam masa sama, kedai diwujudkan supaya memudahkan pembelian.

1. Earned Media (Media yang diperoleh) - Sebaik sahaja anda meletakkan content anda di saluran ini, audien akan dapat membaca dan berkongsi secara terus.

Biasanya ia adalah akaun media sosial yang percuma seperti Facebook, Instagram, Twitter, Kontakte, Tumblr, Flikr, Sweebee, Youtube dan sebagainya.

Ia membawa kepada pendedahan lebih organik untuk content anda dalam bentuk likes, komen dan share.

3. Paid Media (Media berbayar) - Dalam lanskap media sosial semasa, update content yang dihybrid dengan iklan akan dilihat oleh peratusan kecil pengikut.

Iklan ini datang dalam bentuk sponsored, boost post dan sebagainya. Ia adalah akaun berbayar (atau iklan berbayar) dari media sosial seperti Facebook dan Instagram.

Jika kalian lihat ke 3-3 jenis platform ini, ada 1 sahaja titik persamaan. Iaitu CONTENT.

Jika content bagus, orang suka dan orang akan setia datang ke situ walau di mana ia berada.

Bangunkan content di media yang anda miliki dan lihatlah kalian akan dapat bina pengikut dan mudahnya membuat jualan sampai juta-juta.

Begitulah.

Khairul Hakimin Muhammad,
www.khairulhakimin.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Aliff Aziz minta maaf(Video)

  [VIDEO] Gagal Tahan Sebak Minta Maaf Pada Isteri, Aliff Aziz Perjelas Tindakan Dedah Kes ‘Curang’ Bella Astillah… – “Masa Tu Saya Rasa Mar...