Jumaat, 25 September 2020

Posisi Diri di Media Sosial

Posisi diri di media sosial ini terletak kepada apa yang kita bangunkan sama ada dalam bentuk teks atau gambar atau video.

Kena ingat, ini media sosial, jadi kalian boleh tulis content yang:

1. Berkaitan dengan bisnes anda, 1 atau 2 kali sekali.

2. Perkara yang kalian minat, suka atau mahir, 1 atau 2 kali sehari.

Untuk bisnes, boleh jadi posting iklan (to convert), boleh juga jadi posting penerangan produk (to inform).

Untuk perkara yang kalian minat atau suka atau mahir boleh jadi posting to educate, to inform atau to inspire.

Ke dua jenis posting ini akan beri hasil lumayan.

Orang akan nampak kalian yang suka memancing (posting minat) dengan posting penerangan tentang jenis sungai, jenis ikan, teknik memancing, jenis umpan dan sebagainya, dalam masa sama orang tahu kalian punya bisnes apabila kalian muat naik posting iklan dan sebagainya.

Di media sosial, orang mahu lihat kita punya kehidupan. Dan kita muat naik semua itu bukan untuk menunjuk, namun beri impak positif kepada audien dengan menggunakan #content secara tersusun dan konsisten. 

Begitulah.

Khairul Hakimin Muhammad,
Orang tahu saya suka memasak dengan posting resipi saya, orang tahu saya suka travel dengan posting tips saya dan orang juga tahu saya berkongsi ilmu content dengan buat kelas, jual ebook dan sebagainya. ❤️

Nak tips lagi, terus ke sini ya 
https://t.me/ContentKHM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Aliff Aziz minta maaf(Video)

  [VIDEO] Gagal Tahan Sebak Minta Maaf Pada Isteri, Aliff Aziz Perjelas Tindakan Dedah Kes ‘Curang’ Bella Astillah… – “Masa Tu Saya Rasa Mar...