Sabtu, 21 November 2020

Susun Content dan Profile Supaya Kita Lebih Dipercayai

Sosial media adalah tentang percaya. Muat naik banyak iklan berbanding posting biasa, kehidupan, ulasan serta hal isu semasa akan jadikan kita ini kurang dipercayai.

Jadi susun #content dan #profile supaya kita lebih dipercayai.

Content kena ada 3 arah yang besar iaitu posting yang orang klik butang share, lebih kepada posting educate atau inspirasi.

Kemudian, buat posting sampingan seperti selfie, isu semasa, lawak-lawak dan sebagainya. Ia akan beri engagement yang bagus. Orang engage dengan kita adalah tanda orang percaya kepada kita.

Barulah boleh buat posting iklan.

Kalau semua posting adalah posting iklan, pakat lari belaka semua orang. Tentang hal profiling pula, ringkas sahaja. Tanya diri sendiri nak tak add orang yang letak gambar cover dia gambar produk, nama dia, dia gabung dengan nama produk, gambar profile dia pun gambar produk, bio semua dia letak hal produk. Nak add? Nak follow? Tak mahu kan?

Ha itu semua tanda anda tidak dipercayai. Jadi ubah profile seperti manusia lain. Nak berniaga, buat posting iklan, bukan pergi setting semua benda jadi bisnes. 

Kita sendiri tak mahu add tak mahu follow orang yang buat setting profile dia penuh hal produk dan posting dia segala pasal iklan. Dan kita pergi set begitu, pelik benar. Ubah sekarang ya! Nak kaya dan berjaya di menggunakan media sosial, kalian perlu dapat kepercayaan dahulu! 

Begitulah.

Khairul Hakimin Muhammad,
Nak tips lagi, terus ke sini ya: https://t.me/ContentKHM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Aliff Aziz minta maaf(Video)

  [VIDEO] Gagal Tahan Sebak Minta Maaf Pada Isteri, Aliff Aziz Perjelas Tindakan Dedah Kes ‘Curang’ Bella Astillah… – “Masa Tu Saya Rasa Mar...